Co zahýbe poradenským trhem v roce 2022?

Finančně poradenský trh prošel koronakrizí stejně jako ostatní obory. Výsledkem byl vyšší tlak na digitalizaci a online komunikaci s klienty. Navíc se loni extrémně dařilo hypotékám. Jaký bude rok 2022? Co zahýbe finančně poradenským trhem?

Vydáno: 2. 2. 2022
Kategorie: Spořím si
Zdroj: PartnersNews

Inflace dotlačí k investicím

Vysoká inflace vede klienty finančních poradců stále blíže k investování. „Tématem budou určitě i investice a co klientům vlastně doporučovat při podobné inflaci a vysokých valuacích na trzích a objemu peněz, kterým disponují,“ předpokládá Petr Borkovec.

S tím souhlasí i Michal Pobuda, předseda představenstva KAPITOL: „Ve společnosti se začíná stále více řešit téma vysoké inflace. Víme, že klientům českých bank leží na běžných účtech s minimálním úrokem značné finanční prostředky, proto se chceme v roce 2022 zaměřit více na investice. Cítíme povinnost pomoci našim klientům v ochraně jejich peněz, aby nepřišli o své úspory.“

Nejen investice jako téma vnímá i Richard Beneš: „Poradenský trh bude mít několik klíčových hybných sil. Na klientské straně to budou věci spojené s rostoucí inflací, velkým množstvím aktiv na účtech a pohyby cen energií, které již koncem minulého roku zahýbaly s rodinnými financemi. Klienti tak začínají o rodinném rozpočtu uvažovat jinak.“

Loňský rok byl ve znamení pádu některých letadel a krachu vydavatelů dluhopisů. Tento trend nejspíš neskončí. „Předpokládám, že se budou také řešit další případy defaultu junk bondů a pseudoinvestic, což přiměje ještě větší část klientů vyhledat radu kvalitního finančního poradce,“ říká Filip Duchoň.

Digitalizace poradenství bude pokračovat

Pandemie koronaviru nastartovala urychlení digitalizace téměř ve všech oblastech. Finanční poradenství není výjimkou. „Budou dál pokračovat trendy z loňského a předloňského roku, zejména phygital – propojení fyzického poradenství a jeho digitálních forem a zdokonalování on-line nástrojů,“ předpokládá Filip Duchoň.

„V oblasti digitalizace bude pokračovat jak interní, tak externí tlak na zjednodušování prodejního procesu a u finančních partnerských společností typu pojišťoven, investičních fondů apod. vyvíjení lepšího, uživatelsky příjemnějšího prostředí pro externí distribuční kanály, tedy i finanční poradce,“ uvádí konkrétní příklady směru digitalizace Richard Beneš.

Ovšem někdo má již „hotovo“. „Mezi poradci je dlouhodobým tématem neustále se zvyšující tlak na odbornost a kvalitu poradenství. I naši klienti začínají dávat přednost komplexnímu poradenství a finančnímu plánování. Zde cítí přidanou hodnotu služby, kterou jim KAPITOL nabízí před pouhými “prodavači produktů”. Pro komplexní poradenství u klientů využívají naši poradci špičkovou aplikaci KAPPKA, která obdržela prestižní ocenění na odborné konferenci FINfest 2021 jako nejlepší aplikace pro finanční plánování na českém trhu,“ uzavírá Michal Pobuda.

Zdroj: poradci-sobe.cz